معرفی محصولات مکمل برای پوست
معرفی محصولات مکمل برای پوست

راهنمای خرید محصولات مکمل پوست

پوست شما یکی از اندام‌های حائز اهمیت بدن شماست که بعنوان یک دیوار محافظ میام بدن شما و عوامل مخرب دنیای بیرون عمل می‌کند و به همین دلیل سزاوار توجه و مراقبت زیادی است تا همواره سالم، درخشان و جوان باقی بماند. کلید یک روتین مراقبت پوستی موفق نه استفاده از یک محصول واحد بلکه استفاده از مجموعه کاملی از محصولات مکمل برای پوست است که در کنار هم روی مشکلات و نگرانی‌های خاص پوست شما تاثیر می‌گذارد.  در این راهنما در ملیس بیوتی، به بررسی نحوه ایجاد یک روتین مراقبتی و استفاده از محصولات مکمل برای پوست می‌پردازیم.

شناخت نوع پوست

برای داشتن یک روتین مراقبت پوستی پیش از هر چیز بسیار مهم است که نوع پوست خود (چرب، خشک، مختلط، حساس) را به خوبی بشناسید. نوع پوست شما ویژگی ها و نیازهای آن را تعیین می کند که به انتخاب محصول شما کمک می کند. در اینجا انواع پوست اولیه آورده شده است:

شناسایی نوع پوست شما اولین قدم در ایجاد روتین مراقبت از پوست مخصوص نگرانی‌های خاص شما است. هنگامی که نوع پوست خود را به درستی شناسایی کردید، می توانید محصولاتی را با توجه به نیازهایتان انتخاب کنید تا در روتین پوستی‌تان از آن‌ها استفاده کنید.

درک بهتر مفهوم محصولات مکمل برای پوست

محصولات مکمل مراقبت از پوست در واقع به محصولاتی گفته می‌شوند که در کنار محصولات اصلی روتین مانند کرم مرطوب کننده، دور چشم و ضد آفتاب استفاده می‌شوند تا تاثیر بیش‌تری روی بهبود پوست شما بگذارند. 

خرید بهترین محصولات مکمل برای پوست

یک روتین مراقبت از پوست کامل معمولا از چندین مرحله ضروری تشکیل می‌شود. شاید همه افراد به طور یکسان به هر یک از این مراحل نیاز نداشته باشند، اما هر یک از آن‌ها هدف خاص خود در ایجاد یک پوست سالم و درخشان را دارند و در صورت امکان بهتر است آن‌ها را در روتین خود جای دهید.

 پاک‌کننده

یک پاک کننده پوست مناسب، پایه و اساس هر روتین مراقبت از پوستی است. کثیفی، آرایش و آلودگی‌ها را از بین می برد و پوست شما را تمیز و آماده برای مراحل بعدی می کند. بهتر است پیش از استفاده از شوینده، با میسلار واتر یا بام پاک کننده صورت استفاده کنید تا تمام محصولات آرایشی و یا ضدآفتاب به صورت کامل از روی شما پاک شوند. می‌توان گفت که بهترین روش پاکسازی پوست از مواد آرایشی، آلودگی یا چربی، استفاده از دابل کلینزینگ یا پاکسازی دو مرحله ای است. در این روش ابتدا آرایش و محصولات پوستی نظیر ضدآفتاب توسط بالم پاک کننده مخصوص صورت یا پاک کننده‌های روغنی، پوست را عمیقا پاکسازی نموده و سپس از ژل یا فوم شستشوی صورت، استفاده می شود. توجه داشته باشید که شوینده به تنهایی قادر نیست تا عمق منافذ پوستتان نفوذ کند.  در ادامه برخی از بهترین پاک‌کننده‌ها و شوینده‌های صورت را معرفی می‌کنیم. 

بالم پاک‌کننده Clean it zero  بانیلا کو

بالم پاک کننده صورت Clean it zero  بانیلا کو یکی از محصولات بسیار پرطرفدار در کره جنوبی است که جوایز متعددی به عنوان بهترین بالم پاک‌کننده صورت برنده شده است. این محصول، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دابل کلینزینگ و پاک کردن آرایش‌های سنگین یا ضدآب و آلودگی  به شمار می‌رود و قادر است تا عمق منافذ نفوذ کرده و آن‌ها را پاکسازی کند.

بالم بانیلا کو، با لایه برداری ملایم و از بین بردن سلول های مرده، به روشن شدن پوست و کاهش لک‌های پوستی نیز کمک می‌کند.

این بالم بافتی مشابه کره دارد که پس از قرار گرفتن بر روی پوست شما به دمای پوست می‌رسد و ذوب می‌شود. 

لازم به ذکر است بالم بانیلا کو علاوه بر صورت، مناسب استفاده برای پاک کردن آرایش چشم و لب نیز می‌باشد و با استفاده از تکنولوژی Zero Balance، پوست را کاملا پاکسازی، نرم، مرطوب و شاداب می نماید.

ژل شوینده هیدروبوست

ژل شوینده هیدروبوست نیتروژنا ، ساخت کشور فرانسه بوده و یک پاک کننده ملایم و در عین حال قوی برای انواع پوست، بخصوص پوست‌های دهیدراته و پوست‌های حساس است. این شوینده محبوب، سرشار از هیالورونیک اسید می باشد که خاصیت آبرسانی عمیق دارد.این شوینده آلودگی ها و چربی های اضافی پوست را از بین برده و با رطوبت رسانی قوی، مانع از ایجاد خشکی پوست می‌شود. همچنین استفاده از این شوینده، موجب رفع قرمزی و التهابات پوستی می شود.

راهنمای خرید محصولات مکمل پوست 

تونر ‎

با وجود این که شاید استفاده از تونر برای همه ضروری نباشد، اما به دلیل خواص فراوانی که دارد توصیه می‌شود آن را در روتین خود بگنجانید. تونرها به تعادل pH پوست و آبرسانی آن کمک می‌کنند و پوست را برای جذب محصولات بعدی روتین آماده می‌کنند.

تونر آلوی سبز بیوتی آف جوسان

تونر سبز بیوتی آف جوسان، یک تونر آبرسان و لایه بردار ملایم روزانه است که آلودگی‌های سطح پوست را از بین برده و منافذ را به صورت عمقی پاکسازی می‌کند.

این تونر حاوی ترکیبات طبیعی نظیر 25% آب آلوی سبز و 2% ماش است که به افزایش رطوبت پوست و صاف شدن بافت آن کمک می‌کند.

در ترکیبات این تونر از گلیکولیک اسید 2% و سالیسیلیک اسید 5/0% استفاده شده است که با لایه برداری ملایم، سلول های مرده پوست را از بین بده و موجب روشن شدن و از بین رفتن لک‌های پوستی می‌شود.

استفاده از این تونر برای انواع پوست مناسب بوده و پوست را برای مراحل بعدی روتین به خوبی آماده می‌کند.

تونر گلو پیکسی

تونر Glow پیکسی یک تونر از برند محبوب انگلیسی است که از خواص لایه‌براری ملایم و روشن‌کنندگی برخوردار است. این تونر به خوبی آلودگی‌ها و ناخالصی‌های سطح پوست را از بین برده و منافذ باز پوست را پاکسازی می‌کند. هم‌چنین در تنظیم میزان ترشح سبوم و حذف چربی اضافه بسیار موثر است. 

 تونر pixi، حاوی گلیکولیک اسید است که با لایه برداری ملایم، موجب کاهش عمق لک‌ها و رفع تیرگی‌های پوستی می‌شود.

اسنس

استفاده از اسنس، یکی از محصولات مکمل برای پوست بسیار محبوب در روتین مراقبت پوستی در کره جنوبی است. اسنس‌ها محصولاتی با بافت بسیار سبک هستند که مانند یک مرحله بوستر برای چند برابر کردن اثر بخشی محصولات دیگر روتین پوستی به کار می‌رود.

اسنس حلزون کوزارکس

اسنس حلزون کوزارکس یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات در سرتاسر جهان است که از ترکیب 96% مخاط حلزون، هیالورونیک اسید و آلانتوئین تشکیل شده است.

بافت این اسنس بسیار سبک و زود جذب بوده و هیچ گونه اثر چربی و سنگینی روی پوست باقی نمی‌گذارد. 

از ویژگی‌های اصلی اسنس حلزون می‌توان به ترمیم‌کنندگی قوی، رفع لک‌های تیره و شفاف‌سازی پوست و بازسازی و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست اشاره کرد.

 

این محصول، برای انواع پوست، به ویژه پوست‌های دهیدراته و حساس مناسب بوده و باعث مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش و آکنه نمی‌شود. 

خرید بهترین محصولات مکمل برای پوست

سرم

سرم‌ها در واقع از محبوب‌ترین محصولات مکمل برای پوست با بافت غلیظ هستند که برای درمان و رفع مشکلات خاص پوستی طراحی شده‌اند. سرم‌ها حاوی مواد فعالی هستند که به عمق پوست نفوذ کرده و از اثر بخشی بسیار بالایی برخوردارند.

سرو هیالورونیک اسید اوردینری 

سرم هیالورونیک اسید اوردینری، یک سرم بسیار سبک مناسب برای انواع پوست بخصوص پوست‌های دهیدراته است که حاوی %2 هیالورونیک اسید خالص است و با نفوذ به لایه‌های پوست،  آن را به صورت کامل و عمیق آبرسانی می‌کند.

 همچنین این محصول فاقد چربی بوده و استفاده از آن موجب ایجاد جوش نمی‌شود. در ترمیم و بازسازی پوست نیز تاثیر بسزایی داشته و در بهبود خاصیت ارتجاعی پوست موثر است.

 این سرم آبرسان، نرم کننده و شاداب کننده پوست است و موجب طراوت و بهبود کیفیت پوست می‌شود.

سرم دور چشم کافئین سولوشن

یکی از پرطفدار‌ترین محصولات برند کانادایی اوردینری سرم دور چشم کافئین سولوشن محافظ دور چشم است و به صورت تخصصی بر رفع تیرگی و پف زیر چشم تمرکز دارد.

این سرم که حاوی غلظت ۵٪ کافئین است، موجب افزایش گردش خون مویرگی شده و موجب از بین رفتن پف و تیرگی دور چشم می‌شود. همچنین حاوی EGCG استخراج شده از برگ چای سبز است که خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد.

سرم کافئین سولوشن یکی از محبوب‌ترین محصولات مراقبت از دور چشم در سراسر جهان است.

سرم گلو بیوتی آف جوسان

سرم Glow بیوتی آف جوسان به صورت تخصصی برای روشن شدن پوست، کنترل چربی و منافذ باز تولید شده است. از ترکیبات اصلی این سرم می‌توان به نیاسنامید ۲٪ برای کنترل سبوم و روشن شدن پوست، عصاره پروپولیس با خواص آنتی باکتریال و سنتلا آسیاتیکا با خواص التیام بخشی و آبرسانی عمقی اشاره کرد. 

این محصول در کاهش لک‌های پوستی و رفع کدری و تیرگی پوست بسیار موثر است و استفاده منظم از آن موجب ایجاد ظاهری شفاف و یک دست در پوست شما می‌شود.

ماسک‌ها

ماسک‌ها محصولات مکمل پوستی با خواص آرامش بخشی و درمانی هستند که به طور معمول در روتین پوستی نادیده گرفته می‌شوند اما وجود آن‌ها تاثیر روتین را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. 

ماسک ورقه ای بیوتی آف جوسان

ماسک ورقه ای بیوتی آف جوسان، حاوی هیالورونیک اسید با 3 اندازه مولکولی متفاوت (کوچک، متوسط و بزرگ) است که با نفوذ بیشتر، به آبرسانی هرچه عمیق‌تر پوست کمک می‌کند. 

این ماسک غنی از عصاره سنتلا آسیاتیکا بوده و تسکین دهنده پوست‌های آسیب دیده یا متاثر از استرس است.

جمع‌بندی

دستیابی به پوستی سالم و جوان نیازمند یک روتین مراقبتی شامل مجموعه‌ای از محصولات تکمیلی برای پوست و رعایت آن به صورت مداوم است. با درک بهتر نوع پوست خود و شناسایی مشکلات پوستی که قصد رفع آن‌ها را دارید و انتخاب محصولاتی با ترکیبات مناسب با نیاز شما می‌توانید به یک روتین مراقبتی بسیار موثر دست پیدا کنید. بعلاوه در صورت نیاز توصیه می‌شود از یک متخصص پوست مشورت بگیرید. توجه داشته باشید که محصولات مختلف ممکن است برای انواع مختلف پوست نتایج متفاوتی را به همراه داشته باشند.