کرم شب چیست؟
کرم شب چیست؟ دلایلی باید از کرم شب استفاده کنید!

همان‌طور که از نام آن نیز مشخص است، کرم شب کرم مرطوب‌کننده و آب‌رسانی است که در طول شب، زمانی که پوست در حال ترمیم و بازسازی بافت خود است، بر روی پوست استفاده می‌شود. به طور معمول کرم‌های شب حاوی طیف وسیعی از ترکیبات اولیه‌ای مانند مواد مرطوب‌کننده، آنتی‌اکسیدان و ضد پیری هستند که به بهبود ظاهر پوست و تغذیه رسانی عمیق آن کمک می‌کنند.  

در این مطلب با ملیس بیوتی به بررسی این که کرم شب چیست، از بهترین برندهای کرم‌های شب و نکاتی در رابطه با استفاده از این نوع کرم می‌پردازیم.

کرم شب چیست؟ 

کرم شب در واقع نوعی مرطوب کننده است که برای استفاده قبل از خواب، معمولاً پس از پاک‌سازی، شستشو و تقویت پوست با استفاده از تونر و سرم های تخصصی طراحی شده است. کرم شب فواید متعددی، مانند آبرسانی، ترمیم کنندگی، افزایش خاصیت ارتجاعی، روشن کنندگی و صاف کنندگی  برای پوست شما دارد. کرم شب همچنین می‌تواند به پیشگیری و کاهش علائم پیری مانند چین و چروک، خطوط ریز، افتادگی و لکه‌های تیره کمک کند.

برای این که بهترین نتیجه را از این کرم بگیرید بهتر است آن را درست قبل از خواب استفاده کنید. پوست شما در طول شب خود را بازسازی و ترمیم می‌کند و کرم شب نیز برای کمک به بهبود این روند طبیعی بازسازی پوست فرموله شده است.

دلایل اهمیت کرم شب

پوست شما در طول شب، وارد حالت ترمیم و بازسازی می شود، در نتیجه کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک که اجزای اصلی ساختار و آبرسانی پوست شما هستند را به میزان بیشتری تولید می کند. پوست شما همچنین در طول شب سلول های مرده و سموم خود را دفع می کند و سطح رطوبت خود را بازیابی می‌کند. به همین دلیل است که باید برای تقویت این فرایند بازسازی طبیعی از یک کرم شب با مواد مغذی و درمانی استفاده کنید.

در کرم شب به دنبال چه ترکیباتی باشیم؟ 

مواد تشکیل دهنده کرم شب شما باید با نیازها و مشکلات پوست شما مطابقت داشته باشد. در اینجا برخی از رایج ترین و مؤثرترین مواد تشکیل دهنده‌ای که باید در کرم شبانه جستجو کرد، و کاری که این ترکیبات برای پوست شما انجام می‌دهند را بررسی می‌کنیم:

رتینول: رتینول یکی از مشتقات ویتامین A است که گردش سلولی پوست و تولید کلاژن را تحریک می‌کند و ظاهر چین و چروک، خطوط ریز و لکه‌های تیره را کاهش می‌دهد. هم‌چنین رنگ پوست شما را روشن و یکنواخت می‌کند. رتینول می‌تواند برای برخی افراد تحریک کننده باشد، بنابراین بهتر است با غلظت کم این ترکیب شروع کنید. همچنین اگر باردار یا شیرده هستید باید از مصرف رتینول اجتناب کنید.

اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) و اسیدهای بتا هیدروکسی (BHA): این ترکیبات، لایه بردارهای شیمیایی هستند که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند و منافذ را پاک می‌کنند. AHA ها، مانند اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک، برای پوست خشک و کدر مناسب‌تر هستند، در حالی که BHA‌ها، مانند اسید سالیسیلیک، برای پوست چرب و مستعد آکنه مناسب‌تر هستند. همچنین اگر از AHA یا BHA استفاده می‌کنید باید حتما در طول روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

اسید هیالورونیک: هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که رطوبت را در پوست شما جذب و حفظ می‌کند و پوست را عمیقا آبرسانی می‌کند. هم‌چنین به صاف کردن خطوط ریز و چین و چروک، بهبود خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست شما کمک می‌کند. اسید هیالورونیک برای انواع پوست مناسب است و می‌توان آن را در ترکیب با سایر مواد تشکیل دهنده استفاده کرد.

ویتامین E: یک آنتی اکسیدان است که پوست شما را از آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. ویتامین E همچنین به مرطوب کردن و بهبود بافت و رنگ پوست شما کمک می‌کند. این ترکیب به ویژه برای پوست خشک و حساس مفید است و می توان آن را با ویتامین C برای اثرگذاری بیش‌تر استفاده کرد.

رزوراترول: رزوراترول یک ترکیب آنتی اکسیدان دیگر است که از انگور به دست می‌آید و دارای خواص ضد پیری و ضد التهابی است. رزوراترول به کاهش اثرات استرس بر روی پوست شما کمک می‌کند و سد دفاعی طبیعی پوست شما را تقویت می‌کند. این ترکیب برای انواع پوست مناسب است و می‌توان آن را با رتینول برای به دست آمدن ترکیبی قوی‌تر استفاده کرد.

بهترین برندهای کرم شب 

بهترین برندهای کرم شب 

برندهای کرم شب زیادی وجود دارد که هر یک از آن‌ها برای مورد خاصی طراحی شده و اثر گذاری مختص خود را دارد. در این‌جا برخی از بهترین برندهای کرم شب را که بر اساس ترکیبات، عملکرد و بازخورد مشتری عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند را معرفی کرده‌ایم: 

 

کرم شب بازسازی کننده La Roche Posay

لاروش پوزای یکی از محبوب‌ترین برندهای داروخانه‌ای است. این برند به محصولات غنی شده با سرامید شناخته شده است و متخصصان زیادی این کرم را توصیه می‌کنند. کرم شبانه بازسازی کننده پوست این برند به طور خاص برای آبرسانی و ترمیم سد دفاعی طبیعی پوست طراحی شده است. این کرم حاوی اسید هیالورونیک، سرامید و نیاسین آمید است و برای انواع پوست گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود. علاوه بر این قیمت مناسب این کرم، آن را به گزینه ای عالی برای افرادی که به دنبال یک کرم شبانه با کیفیت هستند اما بودجه محدودی دارند تبدیل می‌کند.

 

کرم شب باکوچیول OLEHENRIKSEN Goodnight Glow 

کرم شبانه باکو چيول OLEHENRIKSEN Good Night Glow یک کرم شب وگان است که باکوچیول را با اسیدهای هیدروکسی آلفا (AHAs) ترکیب می‌کند تا یک درمان ضد پیری قوی اما ملایم ارائه دهد. باکوچیول با AHAها ترکیب می‌شود تا چرخش سلولی را تقویت کند، بافت پوست را بهبود بخشد و درخشندگی پوست را افزایش دهد.

باکوچیول یک ماده ملایم اما مؤثر است و مزایای ضد پیری رتینول را بدون ایجاد تحریک ارائه می‌کند.

اسیدهای هیدروکسی آلفا AHAs به آرامی سطح پوست را لایه برداری می‌کنند، سلول های مرده پوست را از بین می برند و چرخش سلولی را برای ایجاد ظاهری صاف‌تر تقویت می‌کنند. هم‌چنین اسید هیالورونیک این کرم پوست را رطوبت‌رسانی کرده و رطوبت پوست را حفظ می‌کند.

این کرم برای انواع پوست به ویژه پوست‌های حساس که ممکن است به رتینول واکنش نشان دهند مناسب است. 

 

کرم شب پیشرفته No7 Protect & Perfect Intense

این کرم را می‌توان به عنوان یکی از بهترین کرم‌های شب در نظر گرفت، زیرا حاوی ترکیبی از ویتامین‌های A، C و E، اسید هیالورونیک، رتینیل پالمیتات (یک ماده ضد پیری قوی و اثبات شده) و یک فناوری مبتنی بر کلاژن و پپتید است که پوست شما را روشن، آبرسانی و سفت می‌کند. هم‌چنین این کرم دارای رایحه ای مشابه اسپا است که بسیار آرامش بخش است و به شما کمک می‌کند خواب بهتری داشته باشید.

این کرم دارای بافتی ملایم و ابریشمی و دوست‌دار پوست است و بدون ایجاد حس چسبندگی، پوست شما را نرم می‌کند.

 

کرم شب مرطوب‌کننده و سفت کننده رسوراترول Caudalie 

کرم شب سفت کننده Caudalie برنده آزمایش GH Beauty Lab است که طبق تست‌ها قادر است فقط در شش ساعت آبرسانی پوست را تا 43 درصد افزایش دهد. این محصول با روغن هسته انگور مرطوب کننده و رسوراترول (یک آنتی اکسیدان مبارزه کننده با رادیکال‌های آزاد) فرموله شده است. این کرم برای انواع پوست مناسب است و یکی از بهترین کرم‌های شب برای آبرسانی و تسکین پوست شما به شمار می‌رود.

 

ماسک خواب بمب آبرسان Laneige اسکوالن

زمانی که صحبت از درمان خشکی در طول شب آن هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشد، بسیاری از متخصصان پوست و تعداد زیادی از کاربران سریعا به یاد ماسک خواب آبرسان Laneige می‌افتند. این ماسک خواب یک کرم ژل سبک وزن است که بعد از کرم شب روتین پوستی به عنوان یک لایه روی آن استفاده می‌شود. این ماده حاوی یک لیپید طبیعی به نام اسکوالن است که رطوبت و ترکیبات آبرسان را در پوست نگه می‌دارد. از آنجایی که این ماسک خواب کره‌ای بسیار ملایم است، یک انتخاب عالی برای پوست‌های حساس به شمار می‌رود.

چگونه از کرم شب استفاده کنیم؟

چگونه از کرم شب استفاده کنیم؟

استفاده از کرم شب فرایند پیچیده‌ای نیست، اما نکات و ترفندهایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند حداکثر استفاده را از آن ببرید. 

 

  • قبل از استفاده از کرم شب، باید هرگونه آرایش، آلودگی و چربی را با یک پاک کننده ملایم مانند یک میسلار واتر یا بالم پاک کننده صورت از روی پوست خود پاک کنید. سپس با استفاده از یک شوینده مناسب، پوست خود را بشویید. این کار به کرم شب کمک می کند تا بهتر به پوست شما نفوذ کند و اثرگذاری بیش‌تری داشته باشد.
  •  پس از تمیز کردن، می توانید از یک تونر برای متعادل کردن سطح pH پوست و از بین بردن هرگونه ناخالصی باقی‌مانده روی سطح آن استفاده کنید و پوست خود را برای مراحل بعدی روتین شب آماده کنید. بهتر است تونری را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد.
  • سرم پوستی خود را پس از تونر استفاده کنید. زیرا این محصول از غلظت بالایی از مواد فعال برخوردار است و در عین حال بسیار سریع جذب پوست می‌شود و باید پیش از کرم استفاده شود. سرم می‌تواند مشکلات پوستی خاصی مانند پیری، هیپرپیگمانتاسیون، هیدراتاسیون و بسیاری نگرانی‌های دیگر را هدف قرار دهد. می‌توانید از همان سرمی که در روتین روز استفاده می‌کنید، یا از سرم دیگری که برای شب مناسب‌تر است استفاده کنید.
  • در نهایت، کرم شب خود را به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود پخش کنید. پوست خود را به آرامی با نوک انگشتان خود ماساژ دهید و با حرکات رو به بالا و بیرونی، گردش خون و جذب کرم را افزایش دهید. همچنین می‌توانید از ابزارهایی نظیر رولر یشم یا گواشا برای ماساژ صورت استفاده کنید.
  • آخرین قدم این است که خواب با کیفیت کافی داشته باشید، زیرا شب زمانی است که پوست شما خود را ترمیم و بازسازی می‌کند. شما باید حداقل هفت تا هشت ساعت خواب بدون وقفه داشته باشید. همچنین بهتر است از روبالشی ابریشمی و مرطوب کننده استفاده کنید تا از از دست دادن رطوبت و تحریک پوست خود جلوگیری کنید.

جمع‌بندی

شما باید هر شب از کرم شب به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنید. کرم شب می‌تواند به پوست شما کمک کند تا از استرس و آسیب‌های روزانه بهبود یابد و مواد مغذی ضروری و آبرسانی به پوست را تامین می‌کند. با این بهتر است کرم شب را نیز با توجه به نیاز پوست خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر احساس می‌کنید پوست شما بیش از حد چرب شده است، ممکن است لازم باشد از کرم شب سبک‌تری استفاده کنید یا به طور کلی از آن صرف‌نظر کنید. اگر احساس می کنید پوست شما بیش از حد خشک یا سفت می‌شود، ممکن است لازم باشد از کرم شب غلیظ‌تری استفاده کنید یا پوستتان را با استفاده از ماسک صورت لایه‌برداری کنید. همچنین باید کرم شب خود را با توجه به فصل، آب و هوا و وضعیت پوست خود هر چند وقت یک‌بار تغییر دهید.