همه چیز درموردتونر پوست، بهترین برندهای تونر پوست
همه چیز درمورد تونر پوست

انواع تونر پوست 

استفاده از محصولات مراقبت پوستی در طی سال‌های گذشته مورد توجه بیش‌تری قرار گرفته است. تونرهای پوست که اغلب پس از پاکسازی و استفاده از شوینده و پیش از استفاده از سرم‌ و مرطوب کننده استفاده می‌شود، به یکی از مراحل حیاتی و بسیار مهم روتین مراقبت پوستی بسیاری از افراد تبدیل شده است. در این مطلب ملیس بیوتی به هر آن‌چه باید در رابطه با تونرها بدانید مانند مزایا، ترکیبات کلیدی و برخی از بهترین برندهای تونر پوست می‌پردازیم.

تونر پوست چیست؟

تونر پوست یک محصول آرایشی با بافت مایع است که معمولاً پس از شستشو به صورت زده می‌شود. این محصول به عنوان پلی بین شستشو و مرطوب‌کننده عمل می‌کند و به آماده‌سازی پوست برای جذب محصولات مراقبت از پوست بعدی کمک می‌کند. تونرها در اشکال مختلفی از جمله مبتنی بر آب، الکل و روغن وجود دارند و می‌توانند با انواع مواد مختلف ترکیب شوند تا به مشکلات خاص پوست شما پاسخ دهند.

کاربردهای تونر پوست

تعادل‌بخشی pH پوست: شستشو با صابون‌های تند یا شوینده‌های قلیایی می‌تواند تعادل طبیعی pH پوست را به هم بزند و آن را به خشکی و تحریک پذیری بیش‌تری مستعد کند. تونرها بازگرداننده pH پوست به سطح بهینه آن هستند و محیطی متعادل و مقاوم‌تر در سطح پوست ایجاد می‌کنند.

از بین بردن آلودگی‌ها: تونرها می‌توانند به طور موثر هرگونه آلودگی باقی‌مانده‌ای مانند گرد و غبار، ضد آفتاب و باقی‌مانده آرایش، که ممکن است در طول شستشو به طور کامل پاک نشده باشد، را از بین ببرد. این کار به جلوگیری از انسداد منافذ و جوش‌های پوستی کمک می‌کند.

آماده‌سازی پوست برای مرطوب‌کننده و سایر مراحل روتین : با از بین بردن چربی اضافی و تعادل‌بخشی به pH پوست، تونرها محیطی مناسب‌تر برای نفوذ مرطوب‌کننده‌ها و سایر محصولات روتین مراقبت از پوست  و اثر بخشی چند برابری آن‌ها را ایجاد می‌کنند.

مرطوب‌کننده و آرام‌بخش: برخی از تونرها شامل مواد مرطوب‌کننده مانند اسید هیالورونیک یا آلوئه ورا هستند که می‌توانند رطوبت پوست را بازگردانند.

 

نکات انتخاب یک تونر پوست مناسب

هنگام انتخاب یک تونر پوست مناسب، عوامل متعددی وجود دارند که به شما در انتخاب محصولی مطابق با نیازها و مشکلات پوستی‌تان کمک می‌کنند:

نوع پوست

 ابتدا باید نوع پوست خود (خشک، چرب، مختلط و یا حساس) را تشخیص دهید. به دنبال یک تونر باشید که به طور خاص برای رفع مشکلات و نگرانی‌های پوست شما تولید شده است.

مواد تشکیل دهنده

 لیست مواد تشکیل دهنده محصول را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حاوی هیچ‌گونه مواد محرک یا حساسیت زا برای پوست شما نیست. ترجیحا تونری را انتخاب کنید که ترکیبات آن برای نوع پوست و نگرانی‌های پوستی شما مفید هستند.

محتوی الکل

 از تونرهای حاوی مقادیر زیاد الکل، به خصوص برای پوست‌های خشک و حساس خودداری کنید، زیرا ممکن است خشن و خشک‌کننده باشند.

گزینه‌های بدون عطر

 ترکیبات معطر می‌توانند در برخی انواع پوست باعث تحریک شوند. به خصوص اگر پوست حساسی دارید، توصیه می‌شود تونرهای بدون عطر را انتخاب کنید.

خواص بیش‌تر

 برخی از تونرها خواص بیشتری مانند اثر ضد پیری، قابلیت مبارزه با آکنه یا اثرات روشن‌کننده دارند.

 

نکات انتخاب یک تونر پوست مناسب

فواید تونر پوست

بهبود بافت پوست: تونرها با برداشتن سلول‌های مرده پوست و افزایش تجدید سلولی، بافت پوست را لطیف تر می‌کنند و پوستی صاف تر و درخشان تر را به شما هدیه می دهند.

کنترل منافذ: استفاده مرتب از تونر می‌تواند منافذ پوست را کوچک‌تر و محوتر کند و هم‌چنین  احتمال بروز آکنه و جوش‌های سرسیاه را کاهش دهد.

بهبود رنگ پوست: تونرها می‌توانند رنگ پوست را روشن‌تر و تیرگی‌ها را از بین ببرند.

افزایش جذب محصولات: تونرها پوست را برای جذب محصولات مراقبت از پوست بعدی آماده می‌کنند، به آن‌ها اجازه می‌دهند تا چندین برابر اثرگذاری بیش‌تری داشته باشند.

نحوه استفاده از تونر پوست

در اینجا یک راهنمای 4 مرحله ای آسان در مورد نحوه استفاده از تونر و دریافت بهترین نتیجه از این محصول آورده شده است:

پوست خود را تمیز کنید:‌ قبل از استفاده از تونر، ابتدا صورت خود را با آب ولرم و یک پاک کننده ملایم تمیز کنید.

تونر مناسب را انتخاب کنید: با توجه به نوع پوست خود یک تونر مناسب برای روتین روزانه و شبانه خود انتخاب کنید.

تونر را روی صورت خود پخش کنید:  یک پد تونر را به محلول آغشته کنید، یا مقداری از تونر را کف دست خود بریزی سپس به آرامی آن را روی تمام صورت خود از جمله ناحیه گردن خود پخش کنید(از چشم ها خودداری کنید). از طرف دیگر، در صورت تمایل، می توانید با استفاده از یک بطری اسپری پر از محلول تونر، آن را روی صورت خود اسپری کنید. این روش از هدر رفتن بخشی از تونر روی پد نیز جلوگیری می‌کند.

سرم/ مرطوب کننده و … : پس از استفاده از تونر نوبت به مراحل بعدی روتین مراقبت پوستی شما می‌رسد. پس از جذب تونر می‌توانید از سرم یا مرطوب‌کننده متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

با پیروی منظم از این روتین ساده و در عین حال موثر، در کمترین زمان تغییرات قابل توجهی را در پوست خود مشاهده خواهید کرد. تونرها با خواص ضدالتهابی خود به کاهش قرمزی پوست کمک می کنند و پوست را تسکین می‌دهند و در عین حال چربی‌های اضافی که منافذ را مسدود می‌کنند و منجر به جوش های آکنه می‌شوند، را از بین می‌برند.

 

نتیجه‌گیری

تونرهای پوست یک بخش ضروری از روتین مراقبت از پوست هستند و فواید متعددی را ارائه می‌دهند که سلامت و ظاهر کلی پوست را بهبود می‌بخشند. با تعادل‌بخشی به pH پوست، از بین بردن آلودگی‌ها و آماده‌سازی پوست برای مرطوب‌کننده‌ها و سرم‌های دیگر و رطوبت رسانی بیش‌تر به پوست باعث می‌شوند پوست احساس تازگی، انعطاف و درخشندگی کند.

سوالات متداول

 

۱.  تونر پوست چیست و کاربردهای آن چیست؟
تونر پوست محصولی است که پس از استفاده از شوینده صورت و قبل از استفاده از مرطوب کننده، برای تمیز کردن پوست و حذف هر گونه اثری از آرایش و آلودگی های موجود بر روی پوست استفاده می شود.

 

2.  آیا تونر پوست باید هر روز استفاده شود؟
استفاده از تونر پوست هر روز ممکن است برای پوست حساس و خشک آسیب زننده باشد. برای پوست های خشک و حساس، بهتر است از تونر پوست حداکثر سه بار در هفته استفاده شود. برای پوست های چرب و مستعد لک های پوستی، استفاده از تونر پوست روزانه توصیه می شود.

 

3.  آیا تونر پوست می تواند برای هر نوع پوست مناسب باشد؟
نه، تونر پوست باید با توجه به نوع پوست شما انتخاب شود. برای پوست های خشک، بهتر است از تونر های با مواد مرطوب کننده استفاده شود. برای پوست های چرب و مستعد لک های پوستی، بهتر است از تونر های بدون الکل و با مواد ضد التهاب استفاده شود. همچنین برای پوست حساس، تونر های بدون الکل و با مواد آرامبخش مانند آلوئه ورا مناسب هستند.