کرم ترمیم کننده چیست؟ راهنمای خرید کرم ترمیم کننده پوست
کرم ترمیم کننده چیست؟ راهنمای خرید کرم ترمیم کننده پوست

کرم ترمیم کننده پوست چیست؟

در دنیایی که امروز در آن زندگی می‌کنیم، پوست ما به طور مداوم در معرض عوامل مختلف محیطی قرار می‌گیرد که می‌توانند منجر به آسیب و پیری زودرس آن شوند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی‌های مختلف، شرایط آب‌و‌هوایی سخت و هم‌چنین روند طبیعی پیری، همگی می‌توانند بر روی  پوست ما تاثیر منفی بگذارند.  کرم ترمیم کننده پوست، بخشی از روتین مراقبت از پوست است که برای هدف قرار دادن مشکلات خاص پوستی و کمک به فرآیند ترمیم پوست طراحی شده است. 

این کرم‌ها با ترکیبی از مواد فعال فرموله شده‌اند که به ترمیم سلول‌های آسیب دیده ، بهبود سد دفاعی پوست و تامین مواد مغذی ضروری آن کمک می‌کنند.

کرم‌ ترمیم‌کننده بسته به ترکیباتی که دارد، می‌توانند به بازسازی و ترمیم لک‌های پوستی، کک‌و‌مک، جای سوختگی، جای زخم، جوش و هر مشکل پوستی دیگری اثر بگذارد. با استفاده مرتب از این کرم ها به مرور زمان متوجه تاثیر مثبت آن‌ها بر روی پوست صورت خود خواهید شد.

 

کرم ترمیم کننده پوست چیست؟

 

مزایای کرم ترمیم کننده پوست

 

در ادامه به مزایای متعدد استفاده از کرم ترمیم کننده می‌پردازیم:

تقویت آبرسانی: کرم‌های ترمیم کننده غنی از مواد مرطوب کننده هستند که به بازسازی سد رطوبتی پوست کمک می‌کند و از خشکی و پوسته‌پوسته‌شدن آن جلوگیری می‌کند.

کاهش چین و چروک و خطوط ریز: برخی از کرم‌های ترمیم کننده حاوی مواد آنتی اکسیدان  قوی و ترکیبات ضد پیری هستند که تولید کلاژن را تحریک کرده و ظاهر چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می‌دهند.

یکنواخت کردن تناژ پوست: بسیاری از کرم‌های ترمیم‌کننده دارای ترکیباتی هستند که به محو شدن لکه‌های تیره، هیپرپیگمانتاسیون و سایر موارد تغییر رنگ‌ پوست کمک می‌کنند و منجر به یکنواخت‌تر شدن تناژ  پوست می‌شوند.

تسکین دهنده و آرام بخش: برای افرادی که پوست حساس یا تحریک شده دارند، کرم های ترمیم کننده با فرمولاسیون تسکین دهنده می تواند به کاهش قرمزی و التهابات کمک کند.

بهبود خاصیت ارتجاعی: با تقویت سنتز کلاژن، کرم های ترمیم کننده می توانند خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشند و آن را محکم تر و انعطاف پذیرتر کنند.

ترکیبات کلیدی کرم های ترمیم کننده

هنگام خرید کرم ترمیم کننده پوست، ضروری است که به دنبال ترکیبات کلیدی خاصی باشید که اثربخشی آن‌ها در ترمیم و جوانسازی پوست ثابت شده است:

رتینوئیدها: این ترکیبات مشتقات ویتامین A هستند که به توانایی در افزایش تولید کلاژن، کاهش چین و چروک و بهبود بافت پوست مشهور هستند.

هیالورونیک اسید:  اسید هیالورونیک یک مرطوب‌کننده قوی است که رطوبت را جذب و حفظ می‌کند و پوست را هیدراته و صاف نگه می‌دارد.

پپتیدها: پپتیدها زنجیره های آمینو اسیدی هستند که سنتز کلاژن را بهبود داده و به سفت شدن پوست و کاهش علائم پیری کمک می کنند.

آنتی‌اکسیدان‌ها: آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند ویتامین C، ویتامین E و عصاره چای سبز از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و روند بهبود پوست را بهبود می‌بخشد.

نیاسینامید: نیاسینامید که به عنوان ویتامین B3 نیز شناخته می‌شود، سد پوست را تقویت می‌کند، خاصیت ارتجاعی را بهبود می‌بخشد و هیپرپیگمانتاسیون را کاهش می‌دهد.

سرامید ها: این ترکیبات لیپیدی به ترمیم و حفظ سد دفاعی پوست، جلوگیری از از دست دادن رطوبت و افزایش هیدراتاسیون کمک می‌کنند.

 

انتخاب کرم ترمیم کننده مناسب

 

با توجه به انبوهی از گزینه‌های موجود در بازار، انتخاب کرم ترمیم کننده مناسب برای نیازهای شما می تواند بسیار دشوار باشد. در این‌جا به چند فاکتور ضروری برای خرید کرم ترمیم کننده اشاره می‌کنیم:

نوع پوست: نوع پوست خود (خشک، چرب، مختلط، حساس) را شناسایی کنید تا بتوانید با توجه به آن بهترین انتخاب را داشته باشید.

نگرانی‌های پوستی: نگرانی‌های اولیه پوست خود  را مشخص کنید و با توجه به آن‌ها کرم متناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید.

ترکیبات: بسته‌بندی محصول را برای بررسی ترکیباتی مانند رتینوئیدها، اسید هیالورونیک و آنتی اکسیدان‌ها بررسی کنید.

اعتبار برند: در مورد اعتبار برند تحقیق کنید و به دنبال نظرات سایر کاربران باشید تا از اثربخشی محصول اطمینان حاصل کنید.

تست پچ: قبل از استفاده از کرم روی صورت خود، یک پچ تست را روی ناحیه کوچکی از پوست خود انجام دهید تا مطمئن شوید کرم واکنش نامطلوبی برای پوست شما ایجاد نمی‌کند.

محتوای SPF: اگر قصد دارید از کرم ترمیم کننده در طول روز استفاده کنید، می‌توانید کرمی را در نظر بگیرید که حاوی مقادیری SPF باشد تا از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت کند. هم‌چنین در صورتی که کرم دارای ترکیبات SPF نیست، بهتر است پس از کرم ترمیم کننده از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

 

انتخاب کرم ترمیم کننده مناسب

 

بهترین کرم ترمیم کننده

یک کرم ترمیم کننده خوب، می‌تواند به‌صورت همزمان  علاوه بر اثر ترمیم‌کنندگی  خاصیت مرطوب‌کنندگی، بازسازی، رفع التهاب و حفاظتی روی پوست شما داشته باشد. در ادامه چند مورد از بهترین کرم‌های ترمیم کننده را معرفی می‌کنیم:

 

کرم ترمیم کننده سیکاپلاست لاروش پوزای

 

کرم ترمیم کننده سیکاپلاست لاروش پوزای با آب چشمه معدنی فرموله شده‌ است که ترکیبی از مواد معدنی، عناصر کمیاب و غلظت بالای سلنیوم بوده و یک آنتی‌اکسیدان طبیعی به شمار می‌رود. این کرم ترمیم کننده با پانتنول، کره شی و ماد کاسوساید غنی شده است که به تسکین و بازیابی سد دفاعی پوست کمک می‌کند و برای پوست‌های حساس و تحریک شده عالی است.

 

کرم ترمیم کننده پوست CeraVe مخصوص روتین شب

 

 این کرم با ترکیبی از سرامایدها، اسید هیالورونیک و نیاسینامید، برای ترمیم و آبرسانی پوست در طول شب طراحی شده است و باعث صاف شدن و درخشان شدن پوست می‌شود.

 

کرم ترمیم کننده سریع چین و چروک نوتروژنا:

 

 این کرم با ترکیبات رتینول، اسید هیالورونیک و کمپلکس گلوکز، چین و چروک‌ها را هدف قرار داده و باعث بازسازی سریع‌تر پوست می‌شود.

 

کرم ترمیم کننده پوست سیکالفیت Avène:

 

کرم ترمیم کننده پوست سیکالفیت اون برای کمک به بهبود روند درمان مشکلات پوستی مانند سوختگی،  بریدگی، جای بخیه، ترک خوردگی و خشکی پوست، انواع جای زخم، اگزما، قرمزی و التهاب ناشی از حساسیت و هر نوع آسیب پوستی دیگر طراحی شده است.

این کرم حاوی سولفات مس و سولفات روی برای تسکین و بهبود روند طبیعی ترمیم پوست و ایجاد یک سد محافظ برای جلوگیری از تحریک بیش‌تر است.

این کرم فاقد مواد مضر مانند پارابن بوده و مواد عطری است و هم برای گروه سنی بزرگسالان و هم برای کودکان و نوزادان مناسب است. 

توجه داشته باشید که نتایج ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد و انتخاب کرم ترمیم کننده متناسب با نوع پوست، نگرانی‌ها و نیازهای پوست شما متفاوت است. همیشه پیش از امتحان یک محصول جدید، آزمایش پچ انجام دهید و در صورت داشتن هرگونه بیماری پوستی خاص یا آلرژی با یک متخصص پوست مشورت کنید.

 

سوالات متداول

 

1- کرم های ترمیم کننده پوست چه کاربردهایی دارند ؟
کرم های ترمیم کننده برای تسریع درمان زخم ها، سوختگی ها، خشکی پوست، جوش ها، علائم پیری و درمان برخی بیماری های پوستی استفاده می شود.

 

2- چه ویژگی هایی در خرید کرم ترمیم کننده مهم است؟
ویژگی هایی مانند نوع پوست، نوع مشکل پوستی، مواد موثره، قیمت، برند و ارزش افزوده محصول برای خرید کرم ترمیم کننده بسیار مهم هستند.

 

3- آیا کرم های ترمیم کننده پوست برای همه افراد مناسب هستند؟
بله، در کل کرم های ترمیم کننده برای همه افراد مناسب هستند، اما برخی از افراد ممکن است به دلیل حساسیت به برخی از مواد موجود در کرم ها، نتوانند از آنها استفاده کنند. در این صورت بهتر است با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید.