راهنمای خرید محصولات روتین مراقبت از پوست
راهنمای خرید محصولات روتین مراقبت از پوست

 

محصولات روتین مراقبت از پوست

با افزایش سن و گذر زمان استفاده از یک روتین مراقبت از پوست مناسب، بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند. یک روتین مراقبت پوستی خوب، پایه و اساس داشتن پوستی سالم و درخشان به شمار می‌رود. با وجود محصولات بی شماری که در بازار موجود است، انتخاب بهترین محصولات روتین مراقبت از پوست می تواند کاری دشوار و چالش‌برانگیز باشد. در این راهنمای جامع ملیس بیوتی، مجموعه‌ای از بهترین محصولات روتین مراقبت از پوست را معرفی می‌کنیم. از پاک‌کننده‌ها و تونرها گرفته تا سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها.

در این بخش به بررسی راهنمای خرید محصولات روتین پوست می‌پردازیم. 

توجه داشته باشید که در هر دسته ممکن است یک یا دو محصول (برای انواع پوست) از برندهای محبوب بعنوان مثال آورده شده باشد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت و مشاهده دسته‌بندی محصول مورد نظر، برند و محصول متناسب با پوست خود را انتخاب کنید.

محصولات روتین مراقبت از پوست

 

شوینده و پاک‌کننده‌ها

اولین و مهم‌ترین قدم در هر روتین پوستی، تهیه یک شوینده مناسب است. شوینده به پاک کردن آلودگی‌ها، چربی و ناخالصی از روی پوست شما کمک می‌کند و پوست شما را برای استفاده از دیگر محصولات روتین آماده می‌کند. 

یکی از بهترین شوینده‌ها برای انواع پوست شوینده رطوبت‌رسان CeraVe است که علاوه بر پاکسازی عمیق پوست، از از دست رفتن رطوبت طبیعی پوست جلوگیری می‌کند. 

پاک کننده ملایم مرطوب کننده La Roche-Posay Toleriane  یکی دیگر از شوینده‌های مناسب برای انواع پوست به خصوص برای پوست های حساس است. این شوینده از فرمولاسیونی ملایم برخوردار است و در عین حال به طور موثر ناخالصی های پوست را از بین می برد.

شوینده‌های بسیار محبوب دیگری نیز مانند نوتروژینا، سیمپل و غیره وجود دارند که علاوه بر قیمت مقرون‌به‌صرفه از کیفیت بالایی برخوردارند و گزینه‌هایی برای تایپ‌های پوستی مختلف ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با شناسایی نوع پوستتان نسبت به خرید شوینده مناسب اقدام کنید.

نکته: بهتر است پیش از استفاده از شوینده پوست خود را توسط میسلار واتر یا بالم‌های پاک کننده از آلودگی‌های عمیق پاکسازی کنید و سپس پوست خود را با استفاده از شوینده پاک کنید تا منافذ پوست کامل و به صورت عمقی پاکسازی شوند.

 

تونر:

پس از پاکسازی پوست نوبت به استفاده از تونر می‌رسد. هدف استفاده از تونر متعادل کردن سطح pH پوست و آماده سازی آن برای استفاده از سایر محصولات مراقبت از پوست است. استفاده از تونر به جذب و اثرگذاری سایر محصولات مراقبتی کمک شایانی می‌کند.

 

سرم‌ها:

سرم‌ها دارای فرمولاسیون غلیظی هستند که با اهداف خاص و برای نگرانی‌های بخصوصی در رابطه با پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال سرم رادیانس Caudalie Vinoperfect برای مبارزه با لکه های تیره و رنگ ناهموار پوست طراحی شده است و آن را به یک مکمل ارزشمند برای هر روتین مراقبت از پوست تبدیل می کند. این سرم این حاوی موادی است که به روشن شدن پوست و یکدست شدن رنگ پوست کمک می کند.

علاوه بر این، سرم هیالورونیک اسید اوردینری 2% + B5 یک انتخاب عالی برای آبرسانی بیش‌تر پوست است. این سرم حاوی اسید هیالورونیک است که رطوبت را جذب و حفظ می کند، پوست را حجیم و مرطوب می کند.

 

مرطوب کننده:

مرطوب‌کننده‌ها برای حفظ رطوبت و تغذیه رسانی پوست بسیار ضروری هستند و از اولین موارد یک روتین پوستی هستند که نمی‌توان به هیچ عنوان از آن‌ها صرف نظر کرد. بعنوان یکی از محصولاتی که برای انواع پوست به خصوص پوست‌های خشک بسیار مناسب است می‌توان به لوسیون مرطوب کننده برند CeraVe اشاره کرد. مرطوب کننده CeraVe برای انواع پوست مناسب بوده و حاوی اسید هیالورونیک و سرامید ها برای تامین رطوبت طولانی مدت و تقویت سد طبیعی پوست است.

یکی دیگر از گزینه‌هایی که علاوه بر قیمت مناسب از بافت سبک و قدرت مرطوب کنندگی بالایی برخوردار است کرم مرطوب کننده سیمپل لایت است. این کرم از ویتاین‌های e و b5 برخوردار بوده و فاقد الکل، پارابن و هرگونه ترکیبات مضر است که آن را به گزینه‌ای مناسب برای انواع پوست حتی پوست‌های حساس تبدیل می‌کند.

مرطوب کننده ها پوست را نرم و مرطوب کرده برای مراحل بعدی روتین آماده می‌کنند.

 

محصولات روتین مراقبت از پوست - مرطوب کننده

 

کرم دور چشم:

پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس‌تر از سایر نواحی صورت بوده و به مراقبت ویژه‌ای نیاز دارد. استفاده از کرم‌های دور چشم می‌تواند به کاهش خطوط ریز، پف و سیاهی دور چشم کمک کند.

بهترین زمان برای شروع استفاده از کرم دور چشم از ۱۸ تا ۲۰ سالگی است. بهتر است هنگام تهیه کرم دور چشم به رده سنی آن دقت کنید.

برای سنین پایین‌تر کرم‌های دور چشم سبک و با خاصیت آبرسانی و پیشگیری از مشکلات پوستی گزینه‌های بهتری هستند و توصیه نمی‌شود از همان ابتدا از کرم‌هایی با خواص ضد چروک و لیفت استفاده کنید. هم‌چنین کرم‌هایی که علاوه بر آبرسانی خواص ضد چروک در سطح متوسط دارند عموما برای سنین ۲۵ تا ۳۰ سال در نظر گرفته می‌شوند و کرم‌هایی که از خواص لیفتینگ و ضد چروک قوی برخوردارند به سنین پوستی بالای ۳۰ سال توصیه می‌شوند.

 

کرم ضد آفتاب:

محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از پیری زودرس بسیار مهم است. کرم ضد آفتاب آخرین و شاید مهم‌ترین مرحله از روتین مراقبت پوست است. 

توجه: حتی در صورتی که قصد خارج شدن از منزل را ندارید استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید. استفاده از ضد آفتاب در طول روز چه در زیر نور خورشید و چه نوری که از پنجره وارد می‌شود یکی از موارد اصلی برای محافظت از پوست صورت شماست.

بعنوان یکی از برندهای بسیار محبوب ضد آفتاب می‌توان به ضدآفتاب استیکی ابیب SPF50 اشاره کرد. ضد آفتاب ابیب محافظت با طیف گسترده ای را ارائه می دهد و به دلیل استیکی بودن و بافت پودری و بدون چربی استفاده بسیار راحتی دارد. این ضد آفتاب محافظت موثری در برابر نور خورشید دارد و می‌تواند یکی از گزینه‌های همیشگی روتین پوستی روز شما باشد. 

در نهایت باید به خاطر داشته باشید که دستیابی و حفظ پوستی سالم و درخشان نیاز به یک روتین مراقبت از پوست مداوم دارد. با راهنمای خرید محصولات روتین پوست، متناسب با نوع پوست خود، از پاک کننده و تونر گرفته تا کرم‌های دور چشم و ضد آفتاب می‌توانید یک روتین مناسب برای خود تهیه کنید و به نتایج مطلوبی دست پیدا کنید. 

هنگام خرید محصولات روتین پوست، بسیار مهم است که نوع پوست و نگرانی های منحصر به فردی که در رابطه با پوست خود دارید را در نظر بگیرید. 

 

سوالات متداول

 

  1. چه محصولاتی برای پاک کردن پوست استفاده شود؟

پاک کننده های ملایم مانند لوسیون ها و فوم ها بهترین گزینه ها هستند. محصولاتی مانند ژل پاک کننده Cetaphil، پاک کننده صورت La Roche-Posay، و کرم پاک کننده Aveeno قابل توصیه هستند.

 

  1. چه محصولاتی برای ترمیم پوست استفاده شود؟

برای ترمیم پوست، محصولات حاوی عناصر مانند رتینول، ویتامین C و پپتیدها که به تولید کلاژن کمک می کنند مفید هستند. محصولاتی مانند سرم ترمیم کننده پوست SkinCeuticals، سرم ترمیم کننده پوست Vichy، و کرم ترمیم کننده پوست Kiehl قابل توصیه هستند.

 

  1. چه محصولاتی برای مرطوب کردن پوست استفاده شود؟

محصولات مرطوب کننده حاوی عناصری مانند گلیسیرین، هیالورونیک اسید و نیاسینامید که به طور موثری پوست را مرطوب می کنند، مناسب هستند. محصولاتی مانند کرم مرطوب کننده Cerave، کرم مرطوب کننده Neutrogena Hydro Boost، و کرم مرطوب کننده La Roche-Posay Toleriane قابل توصیه هستند.