بهترین محصولات روتین مراقبت از پوست
بهترین محصولات روتین مراقبت از پوست

معرفی بهترین محصولات روتین مراقبت از پوست

مراقبت از پوست یک موضوع شخصی و اغلب گیج کننده است چرا که حین انتخاب محصولات مراقبت پوستی خود ممکن است با گزینه‌های بسیار زیادی روبرو شوید. در چنین شرایطی نیاز است تا بدانید کدام یک از آن‌ها برای نیازهای پوستی و اهداف شما مناسب هستند. هم‌چنین باید بدانید که محصولات مختلف را به چه ترتیبی استفاده کنید تا بهترین نتیجه و اثربخشی را داشته باشند. هم‌چنین بهتر است از آخرین ترندها و فرمولاسیون‌های محصولات مراقبت پوستی اطلاع داشته باشید.

در این مطلب در بلاگ ملیس بیوتی به بررسی محصولات اصلی و پایه و برخی از بهترین محصولات روتین مراقبت از پوست تکمیلی خواهیم پرداخت. 

 

بهترین محصولات روتین مراقبت از پوست؛ محصولات پایه

به طور کلی زمانی که صحبت از بهترین محصولات روتین مراقبت از پوست به میان می‌آید، نمی‌توان یک محصول بخصوص را برای همه انواع پوست معرفی کرد.بهتر است برای انتخاب بهترین محصول پوستی با توجه به نوع پوست و نیازهای آن، محصولات مختلف از برندهای مطرح و مورد اعتماد را بررسی کنید و محصولی که بیش‌ترین تناسب را با نیازهای شما دارد انتخاب نمایید.

 با این وجود در این مطلب سعی کردیم محبوب‌ترین محصولاتی که می‌توانند برای انواع مختلف پوستی مورد استفاده قرار بگیرند و با توجه به بازخوردهای مثبت متعدد جزو بهترین‌ محصولات پوستی به شمار می‌روند را به شما معرفی کنیم. 

قبل از اینکه به محصولات جانبی مراقبت از پوست بپردازیم، بیایید اصول اولیه مراقبت از پوست را مرور کنیم. یک روتین خوب مراقبت از پوست شامل سه مرحله ضروری است: پاکسازی، مرطوب کردن و محافظت در برابر آفتاب. این مراحل باید دو بار در روز صبح و شب انجام شود تا پوست شما سالم و متعادل بماند.

 

پاکسازی پوست

پاکسازی کثیفی، چربی، آرایش و آلودگی‌ها را از روی پوست شما پاک می کند و آن را برای مراحل بعدی آماده می‌کند. شما باید از یک پاک کننده ملایم و بدون مواد و ترکیبات مضر و متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. همچنین از شستشوی بیش از حد که می تواند باعث تحریک و خشکی پوست شود خودداری کنید.

برای اثربخشی بهتر شوینده خود توصیه می‌شود ابتدا پوست خود را یک مرحله با استفاده از یک میسلار واتر یا بالم پاک کننده صورت مانند بالم پاک‌کننده بانیلا کو تمیز کنید. 

بهترین محصولات روتین مراقبت از پوست

شوینده آبرسان هیدرو بوست نیتروژنا

یکی از بهترین شوینده‌های صورت که برای انواع پوست مناسب است و از نظرات مثبت بسیاری نیز برخوردار است، شوینده هیدروبوست نیتروژنا بوده که یک پاک‌کننده بسیار قدرتمند و در عین حال ملایم با پوست است.

در ترکیبات این شوینده از هیالورونیک استفاده شده است که خاصیت آبرسانی بالایی داشته و از به وجود آمدن احساس کشیدگی پس از شستشوی صورت جلوگیری می‌کند. هم‌چنین منافذ پوستی را به طور کامل پاک نموده و پوست را آماده جذب محصولات بعدی روتین می‌نماید.

مرطوب کننده

مرطوب کننده پوست شما را هیدراته و تغذیه‌رسانی می‌کند و به ترمیم و تقویت سد دفاعی طبیعی آن کمک می کند. شما باید از مرطوب کننده ای استفاده کنید که با نوع پوست و نگرانی های پوست شما مطابقت داشته باشد و به دنبال مواد رطوبت رسان و آبرسان، مانند اسید هیالورونیک، سرامیدها، نیاسینامید و آنتی اکسیدان‌ها در ترکیبات مرطوب کننده مورد نظر خود بگردید.

مرطوب کننده سیمپل مدل لایت

کرم آبرسان و مرطوب کننده و آبرسان سیمپل یک کرم با عملکردی عالی و قیمتی مناسب است که از ویتامین B5  و ویتامین E ، ترکیباتی جوان ساز، مرطوب کننده و شاداب کننده پوست برخوردار است. 

پایه ترکیبات این محصول را آب تشکیل می‌دهند و از بافتی ملایم و سبک برخوردار است و به سرعت جذب پوست می‌شود. با این حال قدرت رطوبت رسانی آن به گونه‌ای است که رطوبت پوست را تا 12 ساعت به خوبی حفظ می‌کند.

محافظت در برابر آفتاب

 استفاده از کرم ضدآفتاب  از پوست شما در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید محافظت می‌کند که می تواند باعث پیری زودرس، آفتاب سوختگی، هیپرپیگمانتاسیون و حتی سرطان پوست شود. شما باید هر روز بدون توجه به آب و هوا و فصل از ضد آفتابی با حداقل SPF 30 استفاده کنید و اگر خارج از منزل هستید هر دو ساعت یک بار آن را تمدید کنید. بسته به اولویت و حساسیت پوست خود می توانید بین ضد آفتاب های فیزیکی یا شیمیایی و یا ضدآفتاب‌های استیکی پودری یکی را انتخاب کنید.

ضد آفتاب استیکی ابیب

این روزها ضدآفتاب‌های استیکی به دلیل راحتی استفاده و قابلیت تمدید حتی بر روی آرایش به یکی از ترندهای بهترین محصولات روتین مراقبت از پوست تبدیل شده‌اند. یکی از بهترین ضدآفتاب‌هایی که به سرعت طرفداران زیادی را به خود جذب کرد ضد آفتاب استیکی ابیب است که دارای SPF 50  و 5 نوع فیلتر حفاظتی است که حداکثر محافظت از پوست در برابر اشعه UV خورشید را فراهم می کند. همچنین دارای بافتی پودری و سبک است و به سادگی هرچه تمام‌تر روی پوست پخش می‌شود. 

در فرمولاسیون این ضدآفتاب از ترکیبات مراقبت پوستی و درمانی متعددی نظیر سنتلا آسیاتیکا، پپتید و چای سبز استفاده شده است. 

خرید ضدآفتاب ابیب مدل استیکی، برای انواع پوست بخصوص پوست های حساس توصیه می شود.

این سه مرحله پایه و اساس هر روتین مراقبت از پوست است و نباید به هیچ عنوان آن‌ها را فراموش کنید. با این حال، بسته به نیاز و اهداف پوست خود، می توانید محصولات دیگری را نیز به روتین پوستی خود اضافه کنید. این محصولات می‌توانند مشکلات پوستی خاصی مانند آکنه، چین و چروک، لکه‌های تیره، قرمزی یا تیرگی را هدف قرار دهند و اثر بخشی بیش‌تری به روتین پوستی شما اضافه کنند.

 

راهنمایی برای انتخاب بهترین محصولات مراقبت از پوست

مراقبت از پوست یکی از مهمترین مسائل بهداشتی است که باید به آن توجه شود. انتخاب بهترین محصولات مراقبت از پوست، به بهبود وضعیت پوست کمک می‌کند. در این مقاله، راهنمایی برای انتخاب بهترین محصولات مراقبت از پوست ارائه می‌شود.

  1. نوع پوست خود را بشناسید: نوع پوست شما می تواند خشک، چرب، ترکیبی یا حساس باشد. انتخاب محصولات مناسب به نوع پوست شما بستگی دارد.

 

  1. مواد موجود در محصولات را بررسی کنید: مطمئن شوید که محصولاتی که استفاده می‌کنید، حاوی مواد ضروری برای پوست شما می‌باشد. برخی از موادی که باید در محصولات مراقبت از پوست حضور داشته باشد شامل ویتامین C، رتینول، اسید های چرب امگا 3 و 6 و آلوئه ورا می‌شود.

 

  1. آزمایش کنید: برخی از محصولات ممکن است با پوست شما سازگار نباشند. بهتر است ابتدا محصولات را روی یک قسمت کوچک از پوست خود تست کنید و اگر هیچ علائم حساسیتی نداشتید، برای استفاده در سراسر صورت ادامه دهید.

 

  1. برند محصول را بررسی کنید: برندهای معتبر و با سابقه همیشه اولین انتخاب هستند. قبل از خرید محصولات روتین مراقبت از پوست، برند و کیفیت محصولات را بررسی کنید.

 

  1. توصیه یا نظرات دیگران را در نظر بگیرید: ممکن است دوستان و خانواده شما تجربه خوبی در استفاده از محصولات خاصی داشته باشند. نظرات آنها می‌تواند به شما در انتخاب بهترین محصولات مراقبت از پوست کمک کند.

 

بهترین محصولات روتین مراقبت از پوست

بهترین محصولات روتین مراقبت از پوست؛ محصولات تکمیلی

هنگامی که محصولات اصلی و پایه یک روتین پوستی را تکمیل کردید، نوبت به این می‌رسد که محصولات تکمیلی را در روتین پوستی خود جای دهید.

تونر پوستی

 تونرهای پوستی یک مرحله پس از شوینده و پیش از استفاده از مرطوب کننده هستند که به از بین بردن هرگونه ناخالصی باقی مانده، متعادل کردن pH پوست و آماده سازی آن برای محصولات بعدی روتین کمک می کنند.

تونر گلو پیکسی

یکی از تونرهای بسیار محبوب در سطح جهانی که اسم آن نیز احتمالا در شبکه‌های اجتماعی به چشمتان خورده است تونر گلو پیکسی است. این تونر محبوب که برنده جایزه Glamour Beauty Power List 2021 بوده، یک تونر روشن کننده و لایه بردار ملایم است که آلودگی‌ها و ناخالصی‌های باقی مانده بر سطح پوست را به خوبی پاک می‌کند و در پاکسازی عمیق منافذ نیز بسیار موثر است. 

در فرمولاسیون این تونر از ترکیباتی نظیر گلیکولیک اسید (با خاصیت لایه‌برداری ملایم) و عصاره جنسینگ (با خاصیت ضد چروک و روشن‌کنندگی) استفاده شده است که به تسکین و بازیابی سلامت پوست کمک می‌کند.

این تونر برای انواع پوست مناسب است. 

با توجه به خاصیت لایه برداری این تونر ممکن است بهتر باشد از آن تا ۳ روز در هفته استفاده کنید و برای باقی روزهای روتین خود از یک تونر آبرسان و بدون خاصیت لایه برداری نیز استفاده کنید.

البته این مورد بستگی به نوع پوست شما نیز دارد. 

سر‌های پوستی

سرم‌های پوستی محصولاتی با فرمولاسیون های غلیظ‌تر هستند که نگرانی‌های پوستی خاصی مانند چین و چروک، هایپرپیگمنتیشن یا آکنه و بسیاری نیازها و مشکلات دیگر را هدف قرار می دهند.

سرم نیاسینامید اوردینری

سرم‌های محصولاتی تخصصی هستند و هر یک برای کاربرد و مشکل پوستی خاصی طراحی شده‌اند. یکی از سرم‌هایی که می‌تواند برای انواع مختلفپ پوستی استفاده شود سرم روشن کننده نیاسینامید اوردینری است. این سرم یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین سرم‌های پوستی از این برند به شمار می‌رود. 

در ترکیبات این سرم نیاسینامید ۱۰٪ با خاصیت روشن کنندگی . کوچک کردن منافذ و زینک ۱٪ با خاصیت ضدالتهابی و کنترل ترشح سبوم به کار رفته است. 

هم‌چنین کاهش جوش و جای جوش، روشن شدن لک‌ها و کاهش قرمزی پوست از دیگر خواص این سرم پوستی است. 

لایه بردارها

 لایه بردارها در واقع سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند، گردش سلول‌ها را تحریک کرده و لایه جدیدی از پوست را نمایان می‌کنند. لایه‌بردارها نباید بیش از یک تا دو بار در هته در روتین پوستی استفاده شوند.

ماسک‌های صورت

 ماسک‌های صورت محصولاتی با اثربخشی سریع هستند که به رطوبت رسانی بیش‌تر پوست کمک می‌کنند و برای رفع مشکلات بخصوص پوستی نیز طراحی می‌شوند. ماسک‌های صورت نیز باید در هفته ۲ الی ۳ بار در هفته استفاده شوند و در انواع مختلفی تولید می‌شوند.

انواع مختلفی از ماسک‌های صورت ورقه‌ای، کرمی و خاک رس برای انواع مختلف پوست وجود دارند که می‌توانید با بررسی آن‌ها بهترین ماسک صورت مطابق با نیازهای پوستی خود را تهیه نمایید.

انتخاب محصولات مناسب برای روتین پوستی

با تعداد بی شماری از محصولات مراقبت از پوست موجود، انتخاب محصولات مناسب می‌تواند کاری دشوار باشد. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در تصمیم گیری آگاهانه‌تر آورده‌ایم:

  • بررسی‌ها را بخوانید

 نظرات آنلاین و نظرات متخصصان را برای کسب بینش در مورد اثربخشی و مناسب بودن محصول برای نوع پوست خود، بخوانید.

  • با متخصص پوست مشورت کنید

از یک متخصص پوست یا متخصص پوست برای سفارشی سازی روتین مراقبت از پوست خود و رسیدگی به نگرانی های خاص پوستی خود، مشاوره بگیرید.

  • بودجه خود را در نظر بگیرید

 محصولات مراقبت از پوست در محدوده قیمت گسترده ای قرار دارند. بودجه واقع بینانه تعیین کنید و در همان بازه با کیفیت‌ترین محصول ممکن را بخرید. در صورتی که بودجه محدودی دارید بهتر است محصولات کم‌تر و با کیفیت‌تر تهیه کنید تا محصولات متعدد اما بی کیفیت و بدون اصالت.

  • صبور باشید

مشاهده نتایج مثبت از محصولات مراقبت از پوست به زمان و صبر نیاز دارد. صبور باشید و روتین پوستی خود را به صورت منظم رعایت کنید تا بهترین نتیجه را در مدت زمانی کوتاه مشاهده کنید. 

جمع‌بندی 

دستیابی به پوستی سالم و درخشان یک سفر است، نه مقصد. با درک نوع پوست خود، استفاده یک روتین مراقبت از پوست منظم و انتخاب محصولات مناسب، می توانید ظاهر پوست خود را متحول کنید و سلامت را به آن بازگردانید. به یاد داشته باشید، صبر و ثبات کلید مراقبت از پوست هستند. 

بهترین محصولات روتین مراقبت از پوست

سوالات متداول

  1. چه محصولاتی برای پوست چرب مناسب هستند؟ 

محصولاتی که حاوی اسید سالیسیلیک، رتینول یا عصاره چای سبز هستند، برای پوست چرب مناسب هستند.

 

  1. محصولاتی که حاوی اسید سالیسیلیک، رتینول یا عصاره چای سبز هستند، برای پوست چرب مناسب هستند.

محصولاتی که حاوی عوامل آرامش بخش مانند آلانتوئین، چای سبز و آووکادو هستند، برای پوست حساس مناسب هستند.

 

  1. چه محصولاتی برای پوست خشک مناسب هستند؟ 

محصولاتی که حاوی عوامل مرطوب‌کننده مانند گلیسیرین، هیالورونیک اسید و روغن‌های مانند روغن آرگان هستند، برای پوست خشک مناسب هستند.

 

  1. محصولاتی که حاوی عوامل مرطوب‌کننده مانند گلیسیرین، هیالورونیک اسید و روغن‌های مانند روغن آرگان هستند، برای پوست خشک مناسب هستند.

محصولاتی که حاوی رتینول، ویتامین C و E و پپتیدها هستند، برای رفع چروک‌ها مناسب هستند.

 

  1. چه محصولاتی برای رفع لک‌های پوست مناسب هستند؟ 

محصولاتی که حاوی عوامل روشن‌کننده مانند هیدروکینون، عصاره لیکوریس، ویتامین C و آلفا هیدروکسی اسید هستند، برای رفع لک‌های پوست مناسب هستند.