راهنمای خرید محصولات جوانسازی پوست
راهنمای خرید محصولات جوانسازی پوست

شناخت نوع پوست

همانطور که پوست شما بالغ‌تر می شود، فیبرهای کلاژن و الاستین خود را از دست می‌دهد و باعث خشک شدن پوست می‌شود. پیری یک فرآیند طبیعی است و نمی‌توانیم این روند را متوقف کنیم اما راه‌هایی برای جوان‌سازی کند کردن این فراند وجود دارند. 

جوانسازی پوست فرآیند بازگرداندن ظاهر جوان و سلامت پوست شما است. این شامل رفع علائم مختلف پیری، مانند چین و چروک، افتادگی، تیرگی، خشکی و ناهمواری تناژ آن می‌شود. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر روند پیری پوست شما تاثیر بگذارد، مانند ژنتیک، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سبک زندگی و استرس های محیطی. با این حال، می‌توانید با استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب، اقداماتی را برای جلوگیری و معکوس کردن برخی از این آسیب‌ها انجام دهید.

در این مقاله با ملیس بیوتی راهنمای جامع خرید محصولات جوان سازی پوست را در اختیار شما قرار می‌دهیم. 

قبل از شروع خرید محصولات جوان سازی پوست، بسیار مهم است که نوع پوست خود را بشناسید. چهار نوع اصلی برای پوست وجود دارد: پوست معمولی، چرب، خشک و مختلط. پوست معمولی متعادل است، پوست چرب بیش از حد سبوم تولید می کند، پوست خشک سبوم کافی تولید نمی‌کند و پوست مختلط دارای ناحیه T چرب (پیشانی، بینی و چانه) و گونه‌های خشک است.

عناصر کلیدی برای  جوانسازی پوست

تعدادی از ترکیبات کلیدی وجود دارد که می‌توانند در محصولات ضد چروک و جوان ساز استفاده شده و به شما در داشتن پوستی شاداب کمک کنند. برخی از ترکیبات رایج عبارتند از:

جنسینگ

جنسینگ قرمز کره‌ای با قدرت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت می‌کند و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

این ترکیب تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست را بهبود می‌بخشد. اثرات روشن کنندگی جینسینگ زندگی را به پوست کدر و خسته شما باز می گرداند و به شما پوستی درخشان و جوان هدیه می‌دهد.

موسین حلزون

این ماده سرشار از مواد مغذی تقویت کننده پوست مانند اسید هیالورونیک، آنزیم های گلیکوپروتئین، پپتیدهای آنتی باکتریال و پپتیدهای مس است که باعث التیام، آبرسانی و بازسازی پوست می‌شود.

این ترکیب استخراج شده از حلزون، تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و چین و چروک ها و خطوط ریز را کاهش می‌دهد.

چای سبز

عصاره چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام کاتچین است که با رادیکال‌های آزاد تسریع کننده پیری مبارزه می‌کند.

قدرت ضد التهابی این ترکیب پوست‌های حساس یا تحریک شده را تسکین می‌دهد. بعلاوه به عنوان یک ترکیب سفت‌کننده عمل می‌کنند، منافذ را کوچک می‌کنند و چربی پوست را کنترل می‌کنند تا پوستی صاف‌تر و جوان‌تر داشته باشید.

رتینول: رتینول نوعی ویتامین A است که می تواند به افزایش تولید کلاژن، کاهش خطوط ریز و چین و چروک و بهبود بافت پوست کمک کند.

اسید هیالورونیک: اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که به طور طبیعی در پوست یافت می‌شود و به حفظ رطوبت کمک می کند. این ترکیب می تواند به حجیم شدن پوست و کاهش ظاهر چین و چروک کمک کند.

ویتامین C: ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که می‌تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب و تقویت تولید کلاژن کمک کند.

نیاسینامید: نیاسینامید شکلی از ویتامین B3 است که می تواند به کاهش التهاب، بهبود بافت پوست و روشن کردن پوست کمک کند.

پپتیدها: پپتیدها زنجیره کوتاهی از اسیدهای آمینه هستند که به تحریک تولید کلاژن و کاهش ظاهر چین و چروک کمک می‌کنند.

انتخاب محصولات مناسب

انتخاب محصولات مناسب

هنگامی که نوع پوست خود را شناسایی کردید، می توانید شروع به انتخاب محصولات مناسب پوست خود و نیازهای آن کنید. توجه داشته باشید که باید روتین مراقبت پوست خود را با یک پاک کننده و مرطوب کننده ملایم شروع کنید و سپس در صورت نیاز سایر محصولات دیگر را به ترتیب اضافه کنید. 

راهنمای خرید محصولات جوان سازی پوست 

 پاک کننده روغنی

اولین مرحله از هر روتین مراقبت از پوست، پاکسازی پوست است و بهترین راه برای انجام این کار استفاده از یک پاک کننده روغنی است. پاک کننده های روغن آرایش، ضد آفتاب، کثیفی و سبوم اضافی را بدون از بین بردن چربی طبیعی پوست شما حل می‌کنند. آنها همچنین به پاک کردن منافذ و جلوگیری از جوش کمک می کنند. برای این مرحله، ما بالم پاک کننده Beauty of Joseon Radiance را توصیه می کنیم که حاوی آب برنج و دانه های تخمیر شده است و پوست شما را به خوبی تغذیه رسانی می‌کند.

شوینده

پس از پاکسازی با یک پاک کننده یا بالم پاک کننده باید صورت خود را با استفاده از یک شوینده بشویید تا هرگونه ناخالصی باقی مانده را پاک کرده و پوست خود را برای مراحل بعدی آماده کنید. یک شوینده باید ملایم، آبرسان و دارای pH متعادل باشد تا از تحریک یا خشکی پوست جلوگیری کند. برای این مرحله، ما شوینده ملایم Good Morning کوزارکس را پیشنهاد می‌کنیم. این ژل از قدرت پاک کنندگی بالایی برخوردار است و حاوی روغن درخت چای است که با پاکسازی عمیق پوست و منافذ باز پوست، از بروز آکنه و التهابات پوستی پیشگیری می‌کند.

Ph پایین این محصول، با Ph پوست صورت سازگار بوده و از سد لیپیدی پوست محافظت می‌کند.

 لایه بردار

لایه برداری پوست یک یا دو بار در هفته برای از بین بردن سلول های مرده پوست، بهبود بافت پوست و افزایش جذب سایر محصولات توصیه می‌شود. با این حال، نباید در این کار زیاده روی کنید یا از اسکراب های خشن که می‌توانند به پوست شما آسیب برسانند، استفاده کنید. در عوض، لایه‌بردار شیمیایی ملایمی را انتخاب کنید که حاوی ترکیباتی نظیر آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) یا بتا هیدروکسی اسید (BHAs) باشد تا به خوبی سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. برای این مرحله، می‌توانید از محصولی نظیر تونر شفاف کننده COSRX AHA/BHA را استفاده کنید که یک تونر ملایم است که حاوی AHA و BHA طبیعی است تا به آرامی پوست شما را لایه برداری و PH آن را متعادل کند. 

 تونر

تونر در هر روتین مراقبت از پوست ضروری است، به خصوص در روتین‌های جوانسازی و ضد پیری. تونر به بازیابی سطح pH پوست شما کمک می‌کند، پوست شما را هیدراته می‌کند و آن را برای مراحل بعدی روتین آماده می‌کند. همچنین به از بین بردن هرگونه اثر باقی مانده از پاک کننده یا لایه بردار که ممکن است بر جای مانده باشد کمک می کند. برای این مرحله ما Sulwhasoo Essential Balancing Water را پیشنهاد می‌کنیم که یک تونر از برند لوکس sulwhasoo است و حاوی ترکیبات گیاهی سنتی و جوان‌ساز کره‌ای مانند عصاره جنسینگ است تا پوست شما را به خوبی رطوبت‌رسانی و احیا کند.

 اسنس

اسنس یکی از اجزای کلیدی مراقبت از پوست کره‌ای به شمار می‌رود محصولی با بافت مایع و سبک است که غلظت بالایی از مواد فعال را به پوست شما می‌رساند. اسانس به آبرسانی، روشن، سفت و صاف کردن پوست شما کمک می‌کند و همچنین اثربخشی محصولات بعدی را تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

 برای این مرحله، ما اسنس Advanced Snail 96 Mucin Power کوزارکس را توصیه می‌کنیم که از 96% مخاط حلزون، هیالورونیک اسید و آلانتوئین تشکیل شده است.

اسنس حلزون کوزارکس با فرمولاسیون ویژه خود، در بازسازی پوست و بهبود خاصیت ارتجاعی موثر است و استفاده روزانه و منظم از آن، موجب رفع خطوط و چروک پوست می‌شود.

سرم

سرم گام مهم دیگری در روتین ضد پیری شماست، زیرا محصولی قوی است که نگرانی های خاص پوست مانند چین و چروک، لکه‌های تیره، افتادگی یا تیرگی را هدف قرار می دهد. سرم حاوی غلظت بیشتری از مواد فعال است و می‌تواند به شکلی عمیق تر به لایه‌های پوست شما نفوذ کند. برای این مرحله، سرم دانه چای سبز Innisfree را پیشنهاد می‌کنیم که یک سرم بسیار پرفروش حاوی عصاره چای سبز و روغن دانه چای سبز برای آبرسانی، تسکین و محافظت از پوست شما در برابر آسیب های محیطی است.

 کرم دور چشم

پوست اطراف چشم نازک‌تر و ظریف‌تر از بقیه قسمت‌های صورت است و همچنین بیشتر مستعد نشان دادن علائم پیری مانند خطوط ریز، حلقه‌های تیره و پف است. بنابراین، باید از کرم دور چشم مخصوصی برای این ناحیه استفاده کنید که بتواند این مشکلات را برطرف کند و دور چشم شما را رطوبت‌رسانی کرده و خاصیت ارتجاعی آن را بازگرداند. 

 برای این مرحله، می‌توانید از یک کرم دور چشم قوی مانند دور چشم جنسینگ و رتینال بیوتی آف جوسان که یک کرم دور چشم ضد چروک و ضد پیری قوی است استفاده کنید. این کرم حاوی رتینال لیپوزومی 2% است که عملکردی قوی‌تر از رتینول دارد و به صورت تخصصی برای رفع چروک اطراف چشم و بهبود افتادگی پوست دور چشم طراحی شده است.

همچنین حاوی 10%  عصاره ریشه جنسینگ است که ضمن افزایش گردش خون و رطوبت رسانی به پوست اطراف چشم، به رفع خطوط و چروک ایجاد شده در این ناحیه کمک می‌کند.

مرطوب کننده

مرطوب کننده گامی بسیار ضروری و مهم در روتین ضد پیری شما است، زیرا به حفظ رطوبت و مواد مغذی مراحل قبلی کمک می‌کند و همچنین یک سد محافظ روی پوست شما در برابر عوامل خارجی ایجاد می‌کند. مرطوب کننده همچنین به جلوگیری از از دست دادن رطوبت پوست کمک می کند و پوست شما را نرم و لطیف نگه می دارد. برای این مرحله یک انتخاب بسیار مناسب کرم احیا کننده جینسینگ غلیظ Sulwhasoo به شمار می‌رود که یک مرطوب کننده ضد چروک قوی است. این کرم حاوی عصاره و روغن جینسینگ است و از خاصیت تغذیه‌رسانی،  سفت‌کنندگی و جوان‌سازی برخوردار است.

ضد آفتاب

ضد آفتاب آخرین مرحله از روتین پوستی روز است. ضد آفتاب مهم‌ترین گام در روتین ضد پیری شما است، زیرا به محافظت از پوست در برابر اثرات مضر خورشید مانند پیری زودرس، آفتاب سوختگی و سرطان پوست کمک می‌کند. کرم ضد آفتاب همچنین از ایجاد لکه‌های تیره، چین و چروک و افتادگی ناشی از اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می‌کند.

شما می‌توانید برای این مرحله از روتین از ضدآفتاب سرمی بیوتی آف جوسان استفاده کنید. این ضدآفتاب سرم حاوی SPF 50 بوده و از محافظت کامل در برابر اشعه UVA و UVB خورشید برخوردار است.از ترکیبات اصلی این ضدآفتاب، می‌توان به عصاره جنسینگ اشاره کرد که اثرات ضدپیری قوی دارد؛ چین و چروک صورت را بهبود بخشیده و مانع از افتادگی پوست شما می‌شود.

 ماسک خواب

آخرین مرحله در روتین ضد پیری شبانه شما، ماسک خواب است. ماسک خواب یکی از محصولات جوان سازی پوست است که به تقویت فرآیند بازسازی و ترمیم پوست در هنگام خواب کمک می کند و یک مرحله آبرسانی و تغذیه‌رسانی اضافی برای پوست شما به شمار می‌رود. 

یکی از محبوب‌ترین ماسک‌های خوابی که می‌توانید استفاده کنید، ماسک خواب Water Sleeping Mask لانیژ است که یک ماسک خواب آبرسان قوی است. این ماسک حاوی آب معدنی و آب معدنی هیدرو یونیزه برای بازسازی و احیای پوست است.

توجه داشته باشید محصولات جوان‌سازی پوست که در این بخش معرفی کردیم تنها گزینه‌های پیش روی شما نیستند و می‌توانید با تحقیق در مورد سایر محصولات با خواص ضد پیری که با نیاز شما تطابق بیش‌تری دارند، بهترین گزینه ممکن را برای پوست خود انتخاب کنید.

هم‌چنین می‌توانید در صورت تمایل هفته‌ای ۲ الی ۳ بار از ماسک‌های ورقه‌ای با خاصیت ضد چروک و ضد پیری استفاده کنید. 

علاوه بر انتخاب محصولات مناسب، چند کار دیگر نیز وجود دارد که می توانید برای داشتن پوستی سالم و جوان انجام دهید:

به اندازه کافی بخوابید: وقتی کم خواب هستید، بدن شما هورمون های استرس بیشتری تولید می کند که می تواند به پوست شما آسیب برساند. 7-8 ساعت در شب بخوابید.

رژیم غذایی سالم داشته باشید: خوردن یک رژیم غذایی سالم سرشار از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل می تواند به تغذیه پوست شما از درون کمک کند.

آب فراوان بنوشید: آب برای حفظ رطوبت و سلامت پوست ضروری است. سعی کنید روزانه هشت لیوان آب بنوشید.

جمع‌بندی 

محصولاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم تنها برخی از انواع محصولات جوان سازی پوست هستند که می‌توانند به شما کمک کنند پوستی جوان‌تر و سالم‌تر داشته باشید. 

با پیروی از این یک روتین ضد پیری و جان‌سازی مناسب و کامل، می‌توانید در هر سنی شرایط پوستی خود را بهبود دهید. نکته کلیدی این است که از محصولات مناسب برای نوع پوست و نگرانی‌های خود استفاده کنید و هم‌چنین روتین خود را به صورت منظم استفاده کنید. به یاد داشته باشید، تنها با صبر و تداوم در مراقبت از پوست است که می‌توانید به نتایج چشم‌گیر دست پیدا کنید.